Sunday, November 25, 2012

pintu mana?

aku percaya setiap manusia ada rezeki masing2..

semua org patut percaya fakta tu.
tp rezeki tu bukan senang nak dpt, rezeki bukan mai tergolek2..
rezeki perlu dicari, kita hanya akan nmpak sagu setelah ruyungnya kita pecahkan..

Allah dah tetapkan rezeki utk semua hambanya, tetapi rezeki itu rahsia Allah. kita sebagai manusia
ni hanya perlu mencari dimana pintu kita dan apa jenis industri pintu kita tu duduk, jgn pernah salahkan takdir.
salah diri sendiri kerana xpandai mencari. SENTIASALAH BERSANGKA BAIK DENGAN ALLAH.

dlm situasi aku, mcm2 dah aku try, dari jawatan tinggi, smpai promoter kedai elektrik,
byk pintu yg dah aku masuk. mungkin rezeki aku bukan dalam pintu yg aku dh masuk tu..
xpa.. aku redha. try & error. ckit pun xrasa ralat.

bulan nov 2012 aku ada p satu jobfair kat uitm penang. kat situ ada info pasal intake tunas mekar.
aku rasa nak join. tp aku xnak la duk penang. xmau susahkan & bebankan abg ngn kakak ipaq aku.
so, aku decide nak join kt perlis je.. balik tu aku kol uitm branch arau. dukacitanya, BORANG DAH HABIS.

TAPIII.... nak dijadikan cerita, dekat perlis masih xcukup student, so akak tu sent borang via email.
syokk gila aku rasa. aku rasa mcm impian aku makin dekat dah.. ini borang yg dia sent via email tu.



Alhamdulillah.. 22 Nov 2012. mmg aku akan ingat sampai bila2... saat yg aku tunggu2 smpai juga..
hari khamis tu pihak uitm mintak semua student yg apply tunas mekar utk buat ujian minat dan temuduga.



GOOD LUCK UTK DIRI SENDIRI.


No comments:

Post a Comment